Hvad skal der til for at blive en bedre løber?

 

Hvor svært kan det være?

Der er rigtig mange som tænker hvor svært er det lige at sætte den ene fod foran den anden. Det omhandler mere end blot at sætte den ene fod foran den anden hurtigt. Det handler om at få opbygget en god grundform og så arbejde med hastigheden. Du får fordelen ved at træne kontinuerligt og måske krydre det med løbeteknik.

Skab din succes

Uanset om du ønsker at kunne løbe i 30 minutter uden at skulle gå eller du drømmer om at gennemføre en halv eller hel maraton, kan jeg give dig den korrekte træningsvejledning. Min spids kompetence er inden for løb og jeg har trænet alle niveauer af motionister og elitemotionister.

Her er 4 anbefalinger

Det er alfa-Omega at holde dig skadesfri. For har du en skade kan du ikke løbe eller vedligeholde dit løb optimalt.

1. Et af de måske mest oversete fokus punkter er restitution og restitutionsløb. Mangler du restitutionen kan du komme i overtræning, hvilket på den lange bane nedbryder dig.

2. Du skal også sikre dig at få nok væske før og efter løbet. Skal du løbe mere end 60 min anbefaler jeg du medbringer væske og energi med ud på turen.

3. Så er der variationen og styrketræning der er jokeren. Disse to elementer er med til at forbedre dit løb.

4. Sidst men måske vigtigst: Vær kontinuerlig – det er nøglen. Træn kontinuerligt og du vil få belønningen.

Med og uden udstyr

Du kan få rigtig meget viden om dit løb ved at bruge et løbeur med GPS og evt. en pulsmåler. Det er bestemt ikke et krav at løbe med nogle former for udstyr, det vigtige er at komme afsted og løbe. Har du lyst til en kop kaffe og vide mere?

Vi ses ude på vejen – hvor vi altid er velkommen 🙂